RegistreraRegistrera  Logga inLogga in
Komplikationer
 Qvinna.info Forum : Komplikationer : Komplikationer
Meddelandeikon Ämne: Blir det någonsin bra i bröstet tro? Posta svar Posta nytt inlägg
Sida  av 2 Nästa >>
Författare Meddelande
WinLo
Newbie
Newbie

Plats: Sweden
Status: Offline
Citera WinLo Svarabullet Ämne: Blir det någonsin bra i bröstet tro?
    Postat: 07 Aug 2009 kl 4:38pm
Jag gjorde bröstförstoring den 6/7. Först så gick allt jättebra, men efter två veckor så blev ena bröstet dubbelt så stort som det andra och jag fick hög feber. Jag trodde att det hade berott på en lätt spark av min son, men det vet jag inte.

Då åkte jag till akuten som sa att det hade blivit en infektion runt protesen och dom satte mig på en 10 dagars pencillinkur. På fjärde dagen med pencillin upptäckte jag att tejpen var fuktig så jag tog bort den och såg att ärret var geggigt. Jag baddade lite med vatten och då var det som att en propp släppte och det började rinna hur mycket vätska som helst, uppskattningsvis 2 dl under kvällen. Så åkte jag till närakuten som fick kika eftersom det var helg och min klinik hade stängt. Men dom kunde ju inte göra något...

På måndagen fick jag en akuttid till min klinik och dom valde att sätta ett litet stygn över hålet där vätskan hade sipprat ut. Först verkade det funka men efter 2 dagar hittade vätskan ut ändå och det rann i ett par dagar innan det plötsligt slutade! Jag blev överlycklig då för jag hade fått en op tid för att sätta in ett dränage, vilket jag ville undvika!

Sedan skulle jag komma för kontroll iaf och då tyckte läkaren att jag skulle ha ett dränage för att det fortfarande verkade vara vätska kvar. Så nu i måndags blev jag nedsövd igen och har gått med dränage till idag.
Imorse skulle jag dra dränaget. Jag såg inte direkt fram emot det, men ändå skönt att få bort det tänkte jag.

Men skiten SATT FAST! På något sätt har slangen snurrat sig kring protesen, så när sköterskan inte kunde dra den hämtade hon läkaren som tog i för kung och fosterland, jag trodde huden skulle fläkas upp det gjorde så satans ont. Så då kom dom fram till att det var omöjligt så på måndag ska jag sövas ytterliggare en gång så att dom kan öppna upp och ta bort dränaget...

Börjar bli så himla trött på det här!

Hoppas verkligen att det fixar sig nu, vet inte hur många vändor kroppen klarar av heller...

Någon som varit med om något liknande eller vet någon som varit det? Känner mig väldigt ensam i den här röran...
Proforma Clinic Op 6/7-09
Carl-Johan
gelehallon, 470cc. Före: urammad a-kupa
171 cm lång, 60 kg
IP IP loggat
jenny s
Senior Member
Senior Member

Citera jenny s Svarabullet Postat: 07 Aug 2009 kl 5:34pm
Men jösses vännen, det låter verkligen inte roligt. Jag lider med dig! Jag har inte haft några komplikationer så jag kan inte föreställa mig hur du har det. Du får försöka vara glad för att du har tillgång till bra sjukvård, så det kommer säkert lösa sig det här, men jag fattar om det känns hopplöst just nu

Kroppen klarar mycket stryk ska du veta, så det här fixar du. Försök tänka positivt att snart är det över och då har du två friska fina bröst.

Kram på dig och ta hand om dig nu så gott det går

op 10 dec-08 KKAB, Stefan Modin, PIP 390.
omop 21 maj-12 Stefan Modin, Mentor 425.
IP IP loggat
WinLo
Newbie
Newbie

Citera WinLo Svarabullet Postat: 07 Aug 2009 kl 6:04pm
tack!
Jag ska försöka tänka positiv, ena bröstet är jag nöjd med iaf, det är ju alltid något, haha!
Trevlig helg!
Carl-Johan
171 cm lång, 60 kg
IP IP loggat
Annisen
Newbie
Newbie

Citera Annisen Svarabullet Postat: 08 Aug 2009 kl 9:24am
Usch då! Hoppas det går bra för dig!! Har dom varit hjälpsamma och så på proforma efter det som hänt?
IP IP loggat
WinLo
Newbie
Newbie

Citera WinLo Svarabullet Postat: 08 Aug 2009 kl 12:43pm
Ja dom har varit otroligt hjälpsamma! Jag skulle lugnt genomgå en till op där för jag är så otroligt nöjd med hur dom har varit hela den här resan! Från receptionist till kirurg!
Carl-Johan
171 cm lång, 60 kg
IP IP loggat
Hallon
Groupie
Groupie

Citera Hallon Svarabullet Postat: 09 Aug 2009 kl 2:35pm
Hej tjejen!
Ville bara säga att jag känner för dej o håller alla mina tummar inkl tår för att allt ska bli bra så fort som möjligt. Många stärkekramar på dej.Lycka till!
Op 8/6 Citadellkliniken.
440cc high.
IP IP loggat
WinLo
Newbie
Newbie

Citera WinLo Svarabullet Postat: 09 Aug 2009 kl 9:08pm
Tack så jättemycket, det värmer =)
är nervös nu, imorgon bitti är det op igen... Hoppas verkligen att det blir bra den här gången! Jag som aldrig hade blivit nedsövd förut, nu har jag blivit det 3 gånger på 6 veckor!
Carl-Johan
171 cm lång, 60 kg
IP IP loggat
diskvatten
Senior Member
Senior Member

Citera diskvatten Svarabullet Postat: 10 Aug 2009 kl 12:51am
hoppas allt gick vägen sen vännen! STOR KRAM till dig för att du håller modet uppe, jag hade lagt mig ner på golvet och gråtit och fått panik, det vill jag lova..

OP på Citadell 17 Aug. 300 cc
Innan: 70 A. Efter: 70 D/DD.
Mellanprofil, runda geléhallon. GUD SÅ NÖJD! (174 cm /ca 60 kg)
IP IP loggat
jenny s
Senior Member
Senior Member

Citera jenny s Svarabullet Postat: 10 Aug 2009 kl 8:29am
Håller alla tummarna för dig idag.

Hör av dig så fort du orkar, kram kram
op 10 dec-08 KKAB, Stefan Modin, PIP 390.
omop 21 maj-12 Stefan Modin, Mentor 425.
IP IP loggat
WinLo
Newbie
Newbie

Citera WinLo Svarabullet Postat: 10 Aug 2009 kl 6:57pm
Är hemma nu... Tror det har gått bra! Slangen hade kilat fast sig typ högst upp längst in bakom protesen, men kirurgen hade lyckats pilla lite med fingret inne så lossnade den! Så nu hoppas jag verkligen att det ska läka fint och bra!

Tack för allt stöd, det har hjälpt mycket!
Carl-Johan
171 cm lång, 60 kg
IP IP loggat
Sida  av 2 Nästa >>
Posta svar Posta nytt inlägg
Utskriftsvänlig version Utskriftsvänlig version

Snabbnavigering
Du kan inte posta nya ämnen i detta forum
Du kan inte svara på ämnen i detta forum
Du kan inte ta bort dina inlägg i detta forum